در حال بارگذاری
در سفر استاندار به اسفراین؛

۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌‌زنی شد

شماره خبر : 1659 - https://asreatrak.ir/short/VMlKP

در ششمین روز از هفته دولت، با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار خراسان‌شمالی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در اسفراین، شش پروژه، افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» از اسفراین، استاندار خراسان شمالی صبح امروز در بدو ورود به شهرستان و در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی آموزش‌وپرورش شهرستان اسفراین در محل اردوگاه دانش‌آموزی شهید مطهری گفت: نقشه راه ما در دولت چهاردهم دنبال‌کردن اسناد توسعه در تمامی استان‌ها و حرکت در مسیر برنامه است که این مهم باید با همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی در خراسان شمالی محقق شود.

محمدرضا حسین‌نژاد افزود: یکی از تأکیدات دولت چهاردهم ادامه مسیر توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی است.

وی اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۵۷۰ پروژه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که بخش عمده آن افتتاحیه است به‌طوری‌که ۵۲۷ پروژه با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به افتتاحیه‌هاست.

حسین‌نژاد یکی از اقدامات دولت شهید رئیسی را اتمام پروژه‌های ناتمام عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

 نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام صفی‌آباد نیز در این آئین اظهار امیدواری کرد در مسیر پیشرفت کشور، مجلس و دولت کمک کنند تا ۴ سال آینده، استان خراسان شمالی و شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی‌آباد در شاخص‌های توسعه کشوری، ارتقا یابند. 

هادی قوامی با تقدیر از ساکنین محلی روستای کلات افزود: کشاورزان و باغداران این منطقه نهایت همراهی برای ساخت این اردوگاه را داشته‌اند.

وی گفت: دولت وفاق ملی این پیام را دارد که چون شرایط کشور سخت است از ظرفیت دل‌سوختگان استفاده کنیم تا مسیر توسعه شتاب گیرد.

فرماندار اسفراین نیز با برشماری پروژه‌های هفته دولت بیان داشت: در هفته دولت امسال ۷۴ پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری می‌رسد که این ۷۴ طرح شامل حوزه‌های آموزشی، برق‌رسانی، عمرانی، اقتصادی، اشتغال‌زایی، مسکن، فرهنگی، آسفالت معابر، احداث و ارتقای سایت‌های مخابرات، پارک‌ها و بوستان‌ها و راه‌های روستایی هستند. 

مسلم نوری ادامه داد: در طی این هفته کلنگ‌زنی محور اسفراین به نقاب و طرح مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی گود کشتی چشمه زینل خان اسفراین، افتتاح اردوگاه دانش‌آموزی، استخر کارگران، اجرای روکش آسفالت محور چهل حصار به زرق آباد و محور فرطان به دهستان میلانلو، احداث پارک شهید سلیمانی (پارک مسافر)، احداث ۱۱ کیلومتر شبکه برق فشارضعیف و متوسط، احداث خط تقویتی گاز شهر اسفراین، توسعه سیستم‌های انتقال به‌وسیله فیبر نوری و راه‌اندازی اینترنت پرسرعت شهری، احداث کانال انتقال آب و لوله‌گذاری روستاهای خیرآباد، عمارت و قاسم خان و احداث زمین چمن مصنوعی در روستای توی و چشمه خالدآباد با حضور مسئولین کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری می‌رسد.

 نوری ادامه داد: با اجرای پروژه محور اسفراین به نقاب فاصله شهرستان اسفراین به نقاب که ۷۰ کیلومتر است به ۴۵ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی از بهره‌برداری ۸۷ واحد مسکن ملی خبر داد و افزود: کل پروژه‌های مسکن ملی شهرستان اسفراین تعهد دولت در افق ۴ساله ۵۵۶۸ واحد است که در حال حاضر حدود ۵۶۷۲ واحد در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی و خود مالکی شهری و روستایی در دست اجرا است که اسفراین در سطح استان دارای رتبه اول و از تعهد دولت نیز جلوتر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین پروژه شاخص در حوزه اقتصادی را پروژه عملیات حرارتی تنش‌زدایی کردن فولاد شرکت توسعه صنعتی نوتاش نصیر اسفراین عنوان کرد و افزود: این پروژه با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن در سال با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی حداقل ۲۰ نفر با حضور مسئولین به بهره‌برداری می‌رسد.

۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌‌زنی شد

بعد از ۱۵ سال انتظار؛ دانش‌آموزان اسفراینی صاحب اردوگاه تفریحی آموزشی شدند

اردوگاه دانش‌آموزی شهید مطهری به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع از محل اعتبارات استانی به مبلغ ۵۰ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال در ۱۵ کیلومتری اسفراین نرسیده به دوراهی دهستان روئین با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

امام‌جمعه شهرستان اسفراین در این آئین بعد از تقدیر و تشکر از مجموعه آموزش‌وپرورش در خصوص نوسازی مدارس توصیه‌ای به مسئولین کرد و ادامه داد: مسئولین اگر گزارش کار و خدمات‌رسانی به مردم را انجام ندهند، مردم سوءظن پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد موسوی جاجرمی افزود: هر چه ما در عرصهٔ آموزش‌وپرورش و دانشگاه کار کنیم، از اردوگاه مدرسه امکانات این هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است، سرمایه‌گذاری برای ساختن نیروی انسانی کارآمد و متعهد؛ راه پیشرفت و عدالت هم زمانی محقق خواهد شد که ما بتونیم این‌چنین نیروهایی رو تربیت کنیم؛ لذا هرچه از توانمان بر بیاید یقیناً سرمایه‌گذاری ماندگار باقیات و صالحات است.

۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌‌زنی شد

راه و شهرسازی صاحب‌خانه شد

کلنگ‌زنی پروژه ساختمان اداره راه و شهرسازی به مساحت ۷۰۰ مترمربع به مبلغ ۴۳ میلیارد ریال در محل بلوار بعثت اسفراین با حضور استاندار صورت گرفت.

۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌‌زنی شد

بهره‌برداری از استخر کارگری اسفراین

این پروژه ملی که عملیات اجرایی آن از سال ۹۰ آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۰، ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از سال ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مساحت این استخر ۱۸۰۰ متر، با ظرفیت ۷۰ نفر و با دارابودن امکاناتی همچون استخر مجزا برای کودکان، استخر بزرگسالان، سونا خشک و بخار، کافی‌شاپ و مجهز به سیستم تصفیه کلر و تهویه کلر و ازن است.

چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم افتتاح این استخر گفت: کارهای ویژه‌ای در بحث تحول مدیریت مجموعه‌های ورزشی و افزایش و توسعه مکان‌های ورزشی صورت‌گرفته است. 

وی افزود: استان خراسان شمالی پیشرو و پیشتاز در حوزه مجموعه‌های ورزشی بوده و مدیریت و تلاش جهادی مدیران استانی باعث آن شده است، کیفیت بخشیدن به مجموعه‌ها و استفاده حداکثری جامعه کارگری جزو مأموریت‌هایی بوده که در سند تحول مجموعه ورزشی ابلاغ شده است و خراسان شمالی جزو پیشروها در کشور است.

 

 

۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌‌زنی شد

پروژه توسعه گود‌چشمه‌زینل خان اسفراین

مساحت عرصه هدف طرح توسعه گود چشمه زینل خان، ۱۳.۳ هکتار است که از این میان قریب به ۱.۳ هکتار کماکان با کاربری ورزشی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود و ۱۲ هکتار دیگر در قالب طرح توسعه در مالکیت مدیریت شهری اسفراین قرار خواهد گرفت.

۷.۵ هکتار در قالب کاربری فضای سبز و یک هکتار در قالب کاربری گردشگری و بازارچه سنتی در طرح توسعه گود چشمه زینل‌خان ساماندهی خواهند شد، ۱.۱۵ هکتار در قالب کاربری پارکینگ تعیین تکلیف شده است و ۲.۳۵ هکتار در قالب معابر از سوی شهرداری اسفراین موردتوجه کار عمرانی قرار خواهند گرفت.

 

۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌‌زنی شد

کلنگ مرکز اهدای خون در اسفراین بر زمین نشست

کلنگ‌زنی مرکز اهدای خون اسفراین نیز از دیگر پروژه‌های مهم امروز بود.

مرکز اهدای خون اسفراین در مساحت ۶۰۰ مترمربع زیربنا، در سه‌طبقه از محل اعتبارات استانی و با پیش‌بینی سالن اهدای خون، سالن پخش خون و فرآورده‌ها، سالن آزمایشگاه و فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی و واحدهای اداری ساخته خواهد شد.

 

۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌‌زنی شد

بهره‌برداری از پارک منطقه‌ای شهدای محله انقلاب 

پارک منطقه‌ای تفریحی در یکی از محلات حاشیه شهری اسفراین باهدف توزیع امکانات شهری و برای رفاه حال مسافرین به بهره‌برداری رسید.

اعتبار احداث این پارک به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال بوده و مساحت پارک ۲۰ هزار مترمربع است.

استاندار خراسان شمالی در این آیین گفت: نشاط اجتماعی باعث افرایش توان تولید کار می‌شود؛ لذا پروژه‌هایی که موجب نشاط اجتماعی باشد برای ما ارجحیت دارد.

حسین‌نژاد افزود: افتتاح پروژه‌های مختلف در رشد و پیشرفت شهرستان اسفراین مؤثر واقع خواهد شد.

 

انتهای خبر/رضازاده

0 نظر

ارسال نظرات